Fantastiskt fina tulpaner

Det har varit intensiva trädgårdsdagar nu i maj och eftersom det varit soligt och varmt har jag inte känt minsta lust att sitta inne vid en dator. All ledig och vaken tid har lagts på trädgården.

I majvärmen var det en del som blommade över lite väl fort. Tulpanerna kom igång lite sent i år, på grund av den kyliga våren, men när de blommade blommade de helt fantastiskt!

tulpaner1e

Två av tulpansorterna är köpta på Ziphol, Amsterdams flygplats, medan övriga har jag hittat i Norrköping. Jag tror bestämt vi måste ha mer tulpaner, de är ju så vackra på våren!

tulpaner1g

I rabatten på framsidan har vi stora grupper med tulpaner. Här vill jag framöver få ner lite fler tulpaner och kanske även andra vårlökar, mitt emellan de stora tulpangrupperna. Så det är nog inte helt orimligt att jag köper lite lökar i höst, då ser jag ju var det finns plats mellan andra växter.

 

 

 

Lämna en kommentar